Personalet på Oxen

Vi er ​10 faste personaler ansat på Oxen, herudover er der ansat en rengøringsassistent, som holder Oxens faciliteter rene.

​Oxen har en alsidig personalegruppe, som kommer fra forskellige baggrunde og besidder forskellige kompetencer og kvaliteter. Enkelte medarbejdere har været med fra opstarten i ’87, hvor andre er kommet til sidenhen, da der er sket et naturligt skifte grunden pension og efterløn. Dette giver plads til mangfoldighed, faglig sparring og udvikling. En kvalitet der kendetegner os er, at vi så vidt muligt fungerer som vikarer for hinanden. Det giver tryghed og genkendelighed i huset. Noget, såvel ledelse, som personale og beboere sætter pris på.

Vores arbejdsmiljø

Et godt arbejdsmiljø afspejles i den pædagogiske praksis, i kommunikationen og i fagligheden, derfor afholder vi personalemøder og teammøder hver 14. dag og modtager supervision på personalemøde af ekstern psykoterapeutisk supervisor. Oxen har ligeledes en aftale med supervisor om individuel supervision ved behov. Vi har uddannet en arbejdsmiljørepræsentant der i det daglige samt på højere plan sikrer, at vi har rammerne for et godt arbejdsmiljø med høj trivsel, tillid og samarbejdsevne.

Vi har i gang sat et længere forløb med kompetenceudvikling inden for KRAP, og vi deltager om muligt alle personaler i det årlige “PWS-kursus for Fagfolk” v./PWS-Foreningen

​Jannik​

Institutionsleder

  • Professionsbachelor i pædagogik, specialområdet, udd. 2014, UCSyd Kolding
  • Arbejdsmiljøleder (Lovpligtig arbejdsmiljøuddannelse 2017)
  • ​Kursus i livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Kursus i Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Kursus i Anerkendende samtaler 2016
  • ​Kursus i Resultatdokumentation v./ Socialstyrelsen/Socialt Lederforum 2016
  • ​Diplom i Ledelse: modul 1, Det personlige lederskab 2016 & Modul 2, Det professionelle lederskab 2017. University College Syd/International Business College
  • ​6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018
  • ​4 års erfaring med PWS.​​​

Lene​

Souschef & Stedfortræder


  • Udd. Advokatsektretær
  • Budget & årsregnskab, bogføring
  • Medlem af bestyrelsen
  • ​Kursus i livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Kursus i Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Kursus i Anerkendende samtaler 2016
  • ​Kursus i Resultatdokumentation v./ Socialstyrelsen/Socialt Lederforum 2016
  • 6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019

  • ​30 års erfaring med PWS.

​Søren​

Pædagogmedhjælper

  • Kursus i livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Kursus i Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Kursus i Anerkendende samtaler 2016
  • ​Kursus i Agiteret Adfærd 2016
  • ​6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018
  • ​22 års erfaring med PWS.​

​Bent​

Pædagogmedhjælper


  • Medicinhåndteringskursus 2012, LOS
  • ​Kursus i Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Kursus i Anerkendende samtaler 2016
  • ​22 års erfaring med PWS​

​Majbritt​

Pædagogmedhjælper

  • Kursus i livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Kursus i Agiteret Adfærd 2016
  • ​Kursus i Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Kursus i Anerkendende samtaler 2016
  • ​6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018
  • ​14 års erfaring med PWS.​​

Britta​

Pædagog


  • Professionsbachelor i Pædagogik, UCSyd Kolding
  • Diplommodul i Pædagogisk Udviklingsarbejde, UCSyd Kolding
  • 6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019

  • ​Førstehjælp

Ole​

Pædagogmedhjælper

  • Kursus i livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Kursus i Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Kursus i Anerkendende samtaler 2016
  • ​29 års erfaring med PWS​

​Camilla​

Pædagog & Arbejdsmiljørepræsentant

  • Professionsbachelor i pædagogik, UCSyd 2007
  • ​Kursus i medicinhåndtering
  • ​Kursus I KRAP 2016
  • ​Kursus i Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Kursus i Anerkendende samtaler 2016
  • ​Lovpligtig arbejdsmiljøuddannelse 2017
  • ​6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018
  • ​10 års erfaring med mennesker med fysisk- og psykisk funktionsnedsættelse​

Martin​

Pædagog

  • Professionsbachelor i Pædagogik, UCSyd Kolding 2018.​
  • 6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019

Mette​

Aut. Social- og Sundhedsassistent, SOSU 2012.

  • 6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019
  • Kurser: Arbejdsmiljø – Etik & Adfærd, Forflytning, FMK & Demens

​Gerda​

Rengøringsassistent & vikar

DEN SELVEJENDE INSTITUTION OXEN
Vittrup Baunevej 14
6650 Brørup

Kontakt

DEN SELVEJENDE INSTITUTION OXEN

CVR: 10806534

Tlf.: 75 38 83 88

E-mail: kontakt@dsioxen.dk

Sociale medier