Personalet på Oxen

​Vi er ​11 fastansatte medarbejdere på Oxen. Vi har en alsidig personalegruppe, hvor hver enkelt kommer fra forskellige baggrunde og rummer forskellige kompetencer og kvaliteter. Enkelte medarbejdere har været med fra opstarten i ’87, andre er kommet til siden hen. I mange år har vi haft lang anciennitet, da de fleste medarbejdere havde været med fra starten og til pensionsalderen. Der er de senere år, grundet naturlig afgang, sket et skifte i personalet. Trofaste medarbejdere er gået af, og nye friske kræfter er kommet til. Derfor er personalegruppen i dag en god blanding af erfaring og høj anciennitet og pædagoger med særligt fokus på pædagogik og skriftlighed. I 2018 har vi udvidet vores personalegruppe med en Social- og Sundhedsassistent, som udover at deltage i det pædagogiske arbejde varetager de medicinfaglige opgaver. Dette giver plads til mangfoldighed, faglig sparring og udvikling. Vi har ingen udefrakommende vikarer på Oxen. Det er en styrke og kvalitet der kendetegner os. Ved ferier eller sygdom, dækker vi ind for hinanden. Det giver tryghed og genkendelighed i huset. Noget, såvel ledelse, som personale og beboere sætter pris på og har oplever tillid ved.

Kompetenceudvikling, trivsel & arbejdsmiljø

Et godt arbejdsmiljø afspejles i den pædagogiske praksis, i kommunikationen og i fagligheden, derfor afholder vi personalemøder og teammøder hver 14. dag og modtager supervision på personalemøde af ekstern supervisor. Vi har ligeledes en aftale med supervisor om individuel supervision, ved behov. Dette gælder såvel arbejdsrelaterede- som personlige forhold. Vi tror på at arbejdsmiljøet fremmes, hvis trivslen er høj på hjemmefronten også. Vi har uddannet en arbejdsmiljørepræsentant der i det daglige samt på højere plan sikrer, at rammerne for et godt arbejdsmiljø med høj trivsel, tillid og samarbejdsevne skabes og udvikles.

Vi har i gang sat et længere forløb med kompetenceudvikling inden for KRAP, og vi deltager om muligt alle personaler i det årlige “PWS-kursus for Fagfolk” v./PWS-Foreningen.

Jannik​

Institutionsleder

  • ​Professionsbachelor i pædagogik, specialområdet, udd. 2014, UCSyd Kolding
  • Arbejdsmiljøleder
  • Bestyrelsesmedlem hos Landsforeningen for Prader Willi Syndrom

Efteruddannelser:

  • ​​Diplom i Ledelse: modul 1, Det personlige lederskab 2016 & Modul 2, Det professionelle lederskab 2017. University College Syd/International Business College

Kurser

  • ​Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • ​Resultatdokumentation v./ Socialstyrelsen/Socialt Lederforum 2016
  • Lovpligtig arbejdsmiljøuddannelse 2017
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2018
  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018

Erfaring med PWS siden 2014

Lene​

Souschef & Stedfortræder

  • ​Advokatsektretær
  • Budget & årsregnskab, bogføring
  • Medlem af bestyrelsen

Kurser

  • ​Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • ​Resultatdokumentation v./ Socialstyrelsen/Socialt Lederforum 2016
  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019

Erfaring med PWS siden 1987

​Søren

Pædagogmedhjælper

Kurser

  • Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Agiteret Adfærd 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017
  • ​6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018

Erfaring med PWS siden 1993

Bent

Pædagogmedhjælper


Kurser

  • Medicinhåndtering 2012, LOS
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2018

Erfaring med PWS siden 1993

Majbritt

Pædagogmedhjælper

Kurser

  • Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Agiteret Adfærd 2016
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017
  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018

Erfaring med PWS siden 2001

Britta

Pædagog

  • Professionsbachelor i Pædagogik, UCSyd Kolding

Efteruddannelser

  • Diplommodul i Pædagogisk Udviklingsarbejde, UCSyd Kolding

Kurser

  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019
  • ​Førstehjælp
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017

Erfaring med PWS siden 2017

Ole​

Pædagogmedhjælper

Kurser

  • Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017

Erfaring med PWS siden 1994

Camilla

Pædagog & Arbejdsmiljørepræsentant

  • ​Professionsbachelor i pædagogik, UCSyd 2007

Efteruddannelser

  • Lovpligtig arbejdsmiljøuddannelse 2017

Kurser

  • ​Medicinhåndtering
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017
  • ​6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018

10 års erfaring med mennesker med fysisk- og psykisk funktionsnedsættelse​

Erfaring med PWS siden 2016

Martin

Pædagog

  • Professionsbachelor i Pædagogik, UCSyd Esbjerg 2018.​

Kurser

  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2018

Erfaring med PWS siden 2018

Mette

Autoriseret Social- og Sundhedsassistent

  • Social- og Sundhedsskolen Fredericia Vejle Horsens, 2012.

Kurser

  • Arbejdsmiljø – Etik & Adfærd, Forflytning, FMK & Demens
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2018
  • 6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019

Erfaring med PWS siden 2018

​Gerda​

Rengøringsassistent & vikar

DEN SELVEJENDE INSTITUTION OXEN
Vittrup Baunevej 14
6650 Brørup

Kontakt

DEN SELVEJENDE INSTITUTION OXEN

CVR: 10806534

Tlf.: 75 38 83 88

E-mail: kontakt@dsioxen.dk

Sociale medier