Personalet på Oxen

​Vi er ​11 fastansatte medarbejdere på Botilbuddet Oxen. Vi har en alsidig personalegruppe, hvor hver enkelt kommer fra forskellige baggrunde og rummer forskellige kompetencer og kvaliteter. Enkelte medarbejdere har været med fra opstarten i ’87, andre er kommet til siden hen. I mange år har vi haft lang anciennitet, da de fleste medarbejdere havde været med fra starten og til pensionsalderen. Der er de senere år, grundet naturlig afgang, sket et skifte i personalet. Trofaste medarbejdere er gået af, og nye friske kræfter er kommet til. Derfor er personalegruppen i dag en god blanding af erfaring og høj anciennitet og pædagoger med særligt fokus på pædagogik og skriftlighed. I 2018 har vi udvidet vores personalegruppe med en Social- og Sundhedsassistent, som udover at deltage i det pædagogiske arbejde varetager de medicinfaglige opgaver. Dette giver plads til mangfoldighed, faglig sparring og udvikling. Vi har ingen udefrakommende vikarer på Oxen. Det er en styrke og kvalitet der kendetegner os. Ved ferier eller sygdom, dækker vi ind for hinanden. Det giver tryghed og genkendelighed i huset. Noget, såvel ledelse, som personale og beboere sætter pris på og har oplever tillid ved.

Kompetenceudvikling, trivsel & arbejdsmiljø

Et godt arbejdsmiljø afspejles i den pædagogiske praksis, i kommunikationen og i fagligheden, derfor afholder vi personalemøder og teammøder hver 14. dag og modtager supervision på personalemøde af ekstern supervisor. Vi har ligeledes en aftale med supervisor om individuel supervision, ved behov. Dette gælder såvel arbejdsrelaterede- som personlige forhold. Vi tror på at arbejdsmiljøet fremmes, hvis trivslen er høj på hjemmefronten også. Vi har uddannet en arbejdsmiljørepræsentant der i det daglige samt på højere plan sikrer, at rammerne for et godt arbejdsmiljø med høj trivsel, tillid og samarbejdsevne skabes og udvikles.

Vi har i gang sat et længere forløb med kompetenceudvikling inden for KRAP, og vi deltager om muligt alle personaler i det årlige “PWS-kursus for Fagfolk” v./PWS-Foreningen.

Jannik​

Institutionsleder & pædagog

Bestyrelsesmedlem hos Landsforeningen for Prader Willi Syndrom

Erfaring med PWS siden 2014

Uddannelse

  • Professionsbachelor i pædagogik, specialområdet, udd. 2014, UCSyd Kolding

Efteruddannelse

  • ​​Diplom i Ledelse: modul 1, Det personlige lederskab 2016. International Business College
  • Lovpligtig arbejdsmiljøuddannelse 2017
  • Diplom i Ledelse: modul 2, Det professionelle lederskab 2017. International Business College
  • Diplom i neuropædagogik- og neuropsykologi. UCSyd Esbjerg 2019

Kurser

  • ​Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • ​Resultatdokumentation v./ Socialstyrelsen/Socialt Lederforum 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2018
  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018

Lene​

Souschef & Stedfortræder 

Budget, regnskab & bogføring. 

Medlem af Bestyrelsen 

Erfaring med PWS siden 1987

Uddannelse

  • Advokatsekretær​

Kurser

  • ​Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • ​Resultatdokumentation v./ Socialstyrelsen/Socialt Lederforum 2016
  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019

Søren

Pædagogmedhjælper

Erfaring med PWS siden 1993

Kurser

  • Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Agiteret Adfærd 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017
  • ​6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018

Bent

Pædagogmedhjælper

Erfaring med PWS siden 1993

Kurser

  • Medicinhåndtering 2012, LOS
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2018

Majbritt

Pædagogmedhjælper

​​Erfaring med PWS siden 2001

Kurser

  • Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Agiteret Adfærd 2016
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017
  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018

Britta

Pædagog

Erfaring med PWS siden 2017

Uddannelse

  • Professionsbachelor i Pædagogik, UCSyd Kolding​

Efteruddannelser

  • Diplommodul i Pædagogisk Udviklingsarbejde, UCSyd Kolding

Kurser

  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019
  • ​Førstehjælp
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017

Ole​

Pædagogmedhjælper

Erfaring med PWS siden 1994

Kurser

  • Livreddende førstehjælp, hjerte-lungeredning & hjertestarter v./ TRYG-fonden 2017
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017

Camilla

Pædagog & Arbejdsmiljørepræsentant

Erfaring med PWS siden 2016

Uddannelse

  • ​Professionsbachelor i pædagogik, UCSyd 2008

Efteruddannelse

  • Lovpligtig arbejdsmiljøuddannelse 2017


Kurser

  • ​Medicinhåndtering
  • ​Konfliktforebyggelse- og nedtrapning 2016
  • ​Anerkendende samtaler 2016
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2017
  • ​6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2017-2018

Martin

Pædagog

Erfaring med PWS siden 2018

Uddannelse

  • Professionsbachelor i Pædagogik, UCSyd Esbjerg 2018.​

Efteruddannelse:

  • Diplom i neuropædagogik- og neuropsykologi. UCSyd Esbjerg 201

Kurser

  • 6 dages KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2018

Mette

Autoriseret Social- og Sundhedsassistent

Erfaring med PWS siden 2018

Uddannelse

  • Social- og Sundhedsskolen Fredericia Vejle Horsens, 2012.

Kurser

  • Arbejdsmiljø – Etik & Adfærd, Forflytning, FMK & Demens
  • Intramuskulære- og subkutane injektioner 2018
  • 6 dages kursus i KRAP v./PsykologCenter Viborg 2018-2019

Gerda​

Rengøringsassistent & vikar

DEN SELVEJENDE INSTITUTION OXEN
Vittrup Baunevej 14
6650 Brørup

Kontakt

DEN SELVEJENDE INSTITUTION OXEN

CVR: 10806534

Tlf.: 75 38 83 88

E-mail: kontakt@dsioxen.dk

Sociale medier